Sinnessjukt, men jag gillar't

Då var helgen över, den helgen som skulle bli lugn blev helt annat än det.
Jag kan inte fatta, hur fan orkar vi?

Fredagen började hemma, hade köpt fett och skulle bara ligga i min säng med enbart min fula pjamas som sällskap.
Men det ena samtalet efter det andra rullade in, msn konversationerna ploppade upp en efter en. Nej det här gick ju bara inte, både Maryhoe och Madkaro satt hemma med vin glaset i högsta hugg. Sen gick fan allt med speed, på 5 röda satt jag i bilen påväg till bolaget. Efter typ 2 timmar satt jag i vanlig ordning på min vanliga plats, på en stol under fläkten hemma hos Madde. En paket cigg och tusen skratt senare var kvällen i rullning, i sin vanliga ordning.
Hamnade senare i Röklyan med Maryhoe och Lollo sen rullade det in lite mer folk, i sin vanliga ordning.
Ja herregud, jag vet verkligen hur alla mina helger ser ut nuförtiden, Sinnesjukt, men jag gilla'rt.
Utgång blev det också, efterfest med. Ja vad ska man säga. Jag och Madde vi kan allt, vi vet hur man kan göra en kväll till ett snurrigt kaos. Hur kan man lyckas vara såhär som vi är?

Lördagen blev lugn för min del, faktiskt. Var hemma hos madde hela dagen och mös med henne.
Tog nått glas vin men där gick liksom min gräns, min kropp mådde som en riktigt dålig dag på jobbet.
Men det var fan en mycket trevlig Lördag, Madde tog väl hand om mig efter mina bravadet med Mr. P. Man kan ju inte direkt säga att jag var något trevligt sällskap den dagen måste jag säga, men hon fixade det ju galant.
Hon är helt underbar den där Madde, jag blir så glad varje gång jag ser hennes leende där i korridorerna på Åsunda.


Ny arbetsvecka och nya tag som gäller.
Jag hoppas verkligen jag hinner träffa Hannah,  Malin och alla som vi har pratat om. Det var aldeless för länge sen och jag saknar er alldeles för mycket. Det är typ prio ett nu





"Hur kan man göra såhär mot nån?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0