även jobbet är mysigt ibland

Det är höst ute och det är faktiskt underbart. Eller. Det är snart underbart, bara jag får tar i ett par snygga stövlar och en snygg halsduk. Kanske en fin jeanskjol att ha till vardags och någon mysig långärmad topp. jo.
Imorgon ska jag försöka hitta någon av dessa grejer när jag ska på dejt. Uppsala kallar på mig. ska möta upp mr Kirre och både han och jag ska ut och hitta kap. Perfekt att han har bra smak också, han kan hjälpa mig med den lite geeeekiga looken. Fast denna gång är det enbart basgrejer jag behöver. Är urless på att köpa partykläder!

Men säg mig. varför hittar man aldrig några kläder när man vet exakt vad man vill ha? och t om. har pengar.

Om jag ska fokusera mig på dagen så kan jag bertätta att jag jobbat, idag var det riktigt mysigt att jobba också.
hade väldigt lite att göra på gästenheten idag, bara 4 brukare där. Så jag hjälpte till i köket. Vi gjorde en höstlunch.
Kantarelltoast och soppa. alla älskade det. Riktigt höstigt och mysigt när alla pensionärer satt och åt toast, lyssnade på musik och löven blänkte brandgult utanför. en kanon dag på jobbet faktiskt. tänk att man kan ha de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0