bättre än blodpudding

dagen fick helomvändning kan man ju säga. Min lediga dag där jag hade planerat att ligga hemma och ha tråkigt, dra benen efter mig och äta blodpudding sen igår blev inte ritkgit som jag tänkte. Klockan sju imorse ringde jobbet och frågade om jag kunde jobba. Hallå? ni är så dumma att ni ens frågar. Klart ja gör. vem tycker om uppvärmd blodpudding liksom? vem gillar att såsa en hel dag dramför tvn? ganska många faktiskt. Inte Hanna Eriksson.
det är sicko. jag är bara en lite vikarie men endå jobbar ja som en riktgit heltidare. Ännu ett tecken från ovan att jag faktiskt är en tillgång.
Imorgon är det jobb igen, ska stå vid OK prick kl 7 för då kommer blåa faran och hämtar upp mig.
sen jobbar jag till 16. Skönt att jag har samma runda imorgon igen den är bäst. Det är "hummelsta centrum" rundan. man håller sig mest vid åsunda och det är små korta grejer jag gör som att dra av en strumpa hit eller lite medecin dit. skööönt.

Nu sitter jag i mitt rum, ugglar lite. ska hämta upp Mr papa sen. Ikväll är det jag som står för kokkonsten. ungsfalu med mos. En timmes promenad och lite soffhäng. ganska softameloner såhär på en Onsdagskväll.
dom grannar som är hemma klättrar nog på väggarna nu. spelar rihanna för full volym. Tar egoistika kort och drömmer att jag vore någon betydigt snyggare. Men coolheten har jag fått behålla, tacka gud för de. amen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0