tjyvstart!

Finns det något bättre än pepparkakor och mjölk? först tar man en tugga peppis, innan man börjar tugga tar man en mun mjölk och suger in mjölken i pepparkakan. Svingott om jag säger så!
En tjyvstart på julen, och jag tjyvstartar gärna många gånger innan första advent. För jag älskar verkligen den där första känslan av att julen är påväg. Snart är det dags för det första julbordet också, sen går det av bara farten.
Julstöket i Mariedhal är verkligen något att se fram emot. Jag blir typ 5 år igen då. då snackar vi inte ett år äldre än så.  Vi påtar ihop tomtar,änglar, gör knäck, stoppar nejlokor i apelsiner, bakar pepparkakor och lyssnar på julmusik och dricker glögg. Kul när ALLA är tillsammans. Sen avslutas det med grötmiddag framför brasan.

Men till kvällens mittpunkt i ståndpunkten. Alex o jag var på bio, måndagsbio borde bli obligastoriskt. Att få börja veckan som man slutade den på fredagen. bland vänner, popcorn och skratt. typ.
Bion var helt okej. hade förväntat mig lite mer men den va klart mysig. Skulle också vilja uppleva en bit av 60 talet.
Efter bion så fick jag en rallykick. Vi åkte runt lite o lyssnade på musik. musik är alltid bäst i bilen, alltid!!!!

Nu har ja lämnat av alex. Ska sätta på en komedi o vila ögonen till. alltså somna inom 5 röda som det alltid blir.
Men först ska jag suga i mig sista mjölkpeppisen. Godnajt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0