glad på ett ledset sett

Ännu en underbar dag på jobbet. Det är så himla kul att jobba nu, vi har riktigt roligt tillsammans.
Jag är ego men hallå. vad skulle dom göra utan mig? Kanske skulle få lite mer gjort men jag är inte bara "en" jag är Hanna. en gott skratt förläger livet och åsundagården kommer leva länge!

Jag som klagade och typ bölade som en full tant i helgen. Inga tider på jobbet kvar. Vilken mardröm!
Men se här. nu ska jag jobba fram till lördag ledig söndag och jobba hela nästa vecka. Det här blir bara bättre och bätte.
trodde jag ja, sen fick jag tider två veckor frammåt igen. Är ju i princip som att bo på jobbet. Nästan helt underbart.
Samtidigt mår jag faktiskt inte speciallt bra. Det funkar inte så bra här hemma längre. Och lägenhet tar tid att få. Jag vill bara få egen tid, vara ifred på kvällarna. Steka blodpudding och makaroner med ketchup och dricka kranvatten ifred.
Jag har en stor klump i magen varje dag när jag ska åka från jobbet, den försvinner inte. det är inget övergående.
Det är dax nu, bilda ett nytt liv, ett helt eget.
Vissa skulle tycka det var skönt att få ledigt imorgon, om man ska jobba hela veckan + helgen. INTE JAG! jag vill jobba, jag vill inte vara hemma. usch! fan! på jobbet är jag en helt annan person än hemma med familjen.  Jag pratar konstant, flamsar och fular mig precis så som de flesta känner mig.
Hemma är jag dum och bitsk. är helt överlycklig över att ett bord och datron kom in i mitt rum idag. då kan jag sitta i fred!

Samtidigt som jag inte mår bra, tycker jag att livet är helt underbart. det är en konstig känsla. Ska man skratta eller gråta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0