nya vanor,

Har ni lite samma problem som jag?
att lägga till nya vanor i vår ålder kan ibland kännas helt hopplöst, man är ju lite ingrodd i sig själv nu.
Vuxenvärlden breder ut sig och våra vanor ska bestå av att jobba, äta, sova och kanske ta ett glas vin på helgen.
Den karamellen har jag sugit på ganska länge nu och nu börjar ja förstå att jag kan suga och suga hur länge somhelt för den kommet inte försvinna. Men att tjärna egna pengar är nog bland de härligaste jag någonsin gjot. Gud säger jag bara. Va jag har unnat mig saker de senste månaden. Jag säger de igen, de eviga materialismen!
men till mina nya vanor som MÅSTE få plats i mitt liv,
friskis och svettis eller minst en timmes powerwalk varje dag.
Använda tandtråd morgon och kväll. Hittils har jag inte lyckats.
äta en frukt efter lunch och middag. Låter kanske inte så svårt men usch va jag mår illa när ja gör de.
Börja ta lite mer anvar här hemma. Göra mer nyttogrejer som att diska,städa,skura,laga mat och kanske betala min del av telefonräkningen?  ja vi får väl se.

Jag vill känna att jag kan dra mitt strå till stacken, de kommer ju inte dröja så länge innan jag flyttar till eget. Så pass eget att det ensat står Hanna Eriksson på dörren, vilken känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0