måndagar kan vara bra,

på jobbet rullar allt på som vanligt, vissa dagar mer stressade en andra. den här dagen var väl en sån här softa dag. även fast jag hade saker att göra hela förmiddagen så flöt det på. jobbade bara till 14, hade hela eftermiddagen på mig att göra ingenting. kastade av mig på stan, kollade efter någon ny trasa men enköping har verkligen klent utbud. hösten kommer endå mest bestå av svarta strumpbyxor, stor tröja och kofta. mysigt och snyggt med en cool axelväska till. clean. har blivit som besatt av nagellack i rosa/röda toner, har ett helt jäkla åhlenslager hemma. mina fingrar kommer verkligen lysa upp höstnätterna. hittade ett par underbara stövletter på stan som jag ska köpa med mig på onsdag. skit i pris. dem blir verkligen ap perfekta till strumpbyxorna. hysterin efter höstjacka har lagt sig till ro, kom på att jag faktiskt har en snygg skinnjacka och en svart skepparkavaj från förra året. ar en vintage jacka från fjällräven jag köpte i våras. kanske blir cool till en nördig LA look. nej rätt på rödbetan ska jag satsa på en riktig soft stil i höst. jag hatar guligull. jeans är visserligen snyggt till viss gräns men vad är inte skönare än en mysig stickad cardigan. kikade förbi beyond retro och där har dem perfekt slitna och coola herr cardigans för hyfsad peng. ska minst köpa på mig två vid nästa besök. nej nu blev jag sådär tok sugen på att shoppa igen. men jag ska vänta till september.
jaja. som jag sa kan faktiskt måndagar vara bra. som idag.
köpte nytt shampoo och balsam, lite bättre grejer. kul att unna sig något ibland.
nagellack och en hyfsad bra kopia av en burberry halsduk. typ.

nu sitter jag vid datorn och kollar på rederiet. nostalgisk är bara förnamnet på vad jag är.
har precis mofflat i mig en portion av farmors köttbullar och potatis från landet, och ett glass iskall mjölk.
ska fixa med taxfreen nu, åker ju faktiskt snart. så himla skönt att slippa 14 plus och regn.
efter det blir det en lång dusch, peeling, insmörjning och kanske en och annan ansiktsmask.
en helkväll med hanna alltså. och choklad med apelsinsmak.

jobbar tidigt imorgon.
CIAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0