höstnyttigheter

Jag har kommit in i en nyttighetscykel. känner verkligen att allt grillande, glassande och tugg på donken satt sina spår både här och där. Den här sommaren har fan varit extermt fet. usch. men jag ska vända om nu, snart är det höst och jag får väl satsa på en höst snygg kropp ist.  förut bestod min morgon mest av rostade mackor och oboy, rena barnmaten. Men nu ska farbror gunde svan göra sitt. En stor tallrik med friberhavregrynsgröt med klipta plommon i och lite äppelmos. En riskaka med rökt skinka och ett glas förskpressad juice. Låter som en riktig maraton frukost. Mätt blir jag och står mig till kl ett. då är det dax för lunch. ojoj, då är det dax för lite hederig barnmat. de senaste dagarna har jag ätit fiskbullar och ris och broccoli, pasta med tonfisk och paprika. korv med broccoligratäng och bönor. you name it. Det är betydligt mycket bättre än en svettig hamurgare. MEN, det runda i det kantiga är att jag fortfarande har choklad i alla dess smaker från helsinki kvar. Ska jag kasta det? ehm, det är helg då är det väl dax att unna sig nått? hm. jaja. jag är iaf lite duktig en femma på en skala till tio kanske.

Jag har nyss ringt till forex, beställt till euro så man klarar både öl och mat budgeten i Grekland. 7.600 för mamma och mig låter kanske lite väl mycket. Är man utomlands vill man inte snåla.
Hanna i ett nötskal precis innan en resa är att jag minst två veckor innan börjar kolla vädret dit vi ska. Gissa om jag är fullkomligt ur happy idag, prognosen visar sol, sol, sol och några stackmoln 28 grader helt shysta meloner!
och det ska hålla i sig, annars får gud med mig och göra.

Helgen på ingång och jobben likaså. börjar 14 idag. slutar 21.30.
imorgon börjar jag 07.30. slutar 16.00.

Men jag får glädjekickar från annat håll. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0