Facebook hysteri

alla människor i hela sverige (enköping) verkar ha skaffat Facebook. how come?
egentligen vad är det som är så speciellt och lockande,  vad finns det där som t ex inte lunar har? Facebook har dock en mer vuxet yttre. Applikationerna är rätt lavriga men ändock lite smått roliga och man blir ju lite nyfiken. Min hund har t ex en dogbook där han kan bli vän med mina vänners hundar haha. Onödigt? må så vara!
man kan sicka kramar, glitter eller varför inte bli biten av en varulv eller anlägga ett akvarium. Haha ja det är faktiskt lite skratt restande som om vi människor inte skulle ha annat för oss i våra stressiga liv? Tydligen inte! , men det är ju skönt att de hederliga gamla gästbok (wall)finns kvvar och vänner funktion! man kan göra kollage eller ja lägga in bilder, det är roligt ^^

För mig är det speciellt roligt att jag ätnligen kan hålla kontakt med mina "lossas syskon" Maria, Matthias och Malin, dem alla är utspridda i all världens hörn. Eller nja jag tog i, iaf i europa ;) Matthias bor på Lidingö och är chef för Willys, Malin bor i Umeå med sina barn Albertina och Svante. Hon pluggar till lärare (?) och är aktiv i de feministiska kretsarna. Hon har under sina rebell år varit hippie (vilket fortfarande sitter i) haft dreads, gått på rave,och vart allt det där jag ocskå va (eller ville vara? )  vart fången i Bolivia (lång historia) bott i London osv osv.. Maria har som Malin bott i London, jobbat på någon surfbutik tror jag. Hon har även bott i Nya zeelan men har ingen aning om varför, Nu bor hon i Munchen o Tyskland med sin kille Tom, dom jobbar som typ frilansare tror jag och gör oliak uppdrag. Hon är jävligt tuff tjej, älskar att surfa åka bräda och klättra ^^
Men iaf..
 jag gillar faktiskt facebook skarpt, det är lite annorlunda och nytt, som en fluga är allt nytt i början, men det dalar väl det med som allt annat. Men just nu är det trevligt att sitta framför datorn, faktiskt :)

Nu ska Hanna ta en dusch och njuta av sista dagen ensam hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0