sovmorgon och ångest

Jag borde va riktigt lycklig, va så skönt att få sova ut imorse och inte stressa upp 05:45.
Men jag går o tänker och grubblar en del, är det här jobbet jag fått verkligen nått för mig?
Mamma säger att man ska bita ihop men jag kan inte se nått ja gillar i de här.
Vill ha ett nytt jobb, men jobb växer inte på träd och jag borde ta den här chansen och stå ut några månader. Som de ser ut nu kan ja i princip jobba hur mycket somhelst alla är nästan sjuka, chefen sa att ja kunde få jobba dygnet runt över jul o nyår. Visst, ja kan jobba på alla dar förutom julafton och dan efter,  nyårsafton kan ja gärna skippa för extra pengar och nyår va kul förr när allt gick ut på en rejäl fylla!
Men ärligt, ja gillar inte mitt jobb iof är arbetskamraterna så jävla sköna men alt man ska göra är riktigt äckligt o tråligt. Ja passar på ett lager, affär eller vadsomelst.. helst inom turismen men där får man inget utan utbildning så jag har BESTÄMT  MIG, ska söka in till nästa år o hoppas på de bästa. Hultsfred kanske inte är sån tokig stad iaf?

Nu har jag iaf vaknat till och klätt på mig, börjar jobba kl 16 00 - 21:30 inte så långt pass iaf, skönt de.
Ska gå upp dit och få skjutts hem sen, kan va bra med en promenad ist för gymmet. Har nog slitit ut mina tricepsmuskler gör så förbannat ont hela tiden, inatt vaknade jag med tårar i ögonen uschaa.

Imorgon får ja också sova ut, börjar samma tid.
på torsdag går ja kortpasset, tre timmar mellan 18 00 - 21 00.
Fredag 13 00 - 21 30
och lördag får vi se, vet nog ikväll om ja kommer jobba.

Nu ska ja lyssna på riktigt hög musik, lägga mig i soffan och tänka på nått trevligt.

Ha det så bra!
CIAO BELLA

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ibland får man bita i det sura äpplet. Det är ju bättre att du har ett jobb och tjänar pengar, en att du inte har något jobb. du kan ju alltid söka jobb under tiden. men jag tycker det är dumt om du skulle sluta. Om du söker andra jobb så vill dem att du ska erfarenhet av andra jobb och det får du ju nu. Jobba kvar, sök andra jobb, och sök till den skolan du vill gå på.

2007-11-13 @ 16:28:19
URL: http://selinder1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0