God jul Mamma

 Dagarna bara går och går, det står inte på förns julen står för dörren. Va kan de va typ 12 dagar kvar eller nått?
Kan inte förstå att dagarna går så fort nuförtiden, man hinner knapt blinka så har dagen gått sin lilla gång. Hoppas innerligt att det fortsätter så, iaf tills det blir 26 februari. Okej, ja må vara tjatig och göra er en smula avundsjuka! Men när man längtar och längtar efter något kan man inte sudda ut den från näthinnan, man vill bara älta och drömma sig bort. Så är det ju med allt vare sig det gäller resor till Thailand eller ej!
Ja lovar att ni nära och kära ska få en liten present, finns alltid små hangjorda tvålar eller annat smått man kan köpa med sig hem för en tia. Så kul att köpa med sig presenter utomlands.

Igår ringde pappa en aning panikslagen och frågade va Hanna önskade sig i julklapp, och ja sa som jag sa till alla andra. Jag önskar mig inget speciellt förutom kanske då en extern hårdisk. typ en timme senare kom han hem med en liten klapp, ganska tung! Kan de va en hårdisk? Ja tror så iaf.

Annars kommer nog mina klappar bestå mest av pengar och presentkort, det är de jag vill ha. Vill handla massa festblåsor på melandagsrea, såg att garderoben skriker efter de för det mesta består av basplagg och massa tjocktröjor. Dock ganska bra eftersom kylan verkligen svept över oss.

Ikväll är det dax, mamma ska få sin juklapp. Vi ska äta julbord på Haga slott och jag har stora förväntningar, hoppas de blir lika gott och mysigt som i mina drömmar.
Mamma är iaf glad, upprymmt och taggad även fast hon inte har en aning om vart färden går. Lite kul att överaska henne sådär! men kommer med uppdaferingar senare..

Helgen består annars utav jobb både Lördag och söndag, ska även hinna med julbak och ett besök hos Lina för planering för fredagen den 21:a. Ska bli kul o bjuda in lite vänner och bekanta för fest och middag. Brukar bli jäklgt lyckat om ja känner oss, har dock inte bestämty oss för vilken mat som de skall bjudas på. Med tanke på Malins köttvägran blir det väl nått mindre kossigt ;)

Nu ska ja klä på mig (ligger i soffan med pjamas och täcke) sen ska ja värma på lite te och fortsätta konversera lite på MSN. Om nån vill baka pepparkakshus med mig kan ni väl hojta?

GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0